2017 november 23

RSS Facebook

Polgári Repülés
Rosztovban a FlyDubai gép körözésének időpontjában, egy Tadzsikisztánból érkező gép leszállt, majd fél óra múlva elindult célpontja felé. Az orosz pilóta 16 éves kora óta repül, tanulmányait Tambovban, a katonai repülőfőiskolán végezte egykor.A rosztovi légijáratokról szóló adatsor tanúsága szerint a szerencsétlenül járt, Dubajból érkező, Boeing–737-800 gép a jobb időjárásra várakozva körözött a környéken, miközben egy Tadzsikisztánból érkező járat leszállt. A Komszomolszkaja Pravda híradása szerint, Rif Szadikov pilóta hallotta 2016. március 19-én, szombaton hajnalban a torony és a 981-es járat pilótájának párbeszédét. Az Uralszkije Avialinyii pilótája maga is tapasztalta, hogy rosszak a látási viszonyok, de az 51 éves kapitány számára a rosztovi esőzés és szél nem jelentett újdonságot. A pilóta a vállalt kötelezettségeire hivatkozva nem nyilatkozott. Emlékezetes, hogy a dubaji gép 2 óra 9 percen át körözött a leszállásra várva. –Megrázott bennünket a Rosztovban történt tragédia – mondta Szadikov volt kollégája,…
Február 12-én délután négy óra előtt pár perccel indult a német Lufthansa légitársaság első hivatalos nyító járata a cég legújabb A320neo repülőgépével az Airbus hamburgi gyárából a frankfurti nemzetközi légikiötőbe. Az új generációs Airbus keskenytörzsűt ezen az úton mutatta be a német légitársaság és az Airbus a nemzetközi sajtó munkatársainak, akik a fedélzeten ki is próbálhatták az új neót a Hamburg-Frankfurt útvonalon. Jómagam a 7A ülésre kaptam a beszállókártyám, vagyis éppen az új generációs Pratt & Whitney PW1100G hajtóművek szomszédságában ülhettem. Komoly váarkozással néztem az út elébe, hiszen az Airbus új A320neo-ja igen komoly újításokat tudhat a magáénak. Többek között éppen a PW erőforrásoknak köszönhetően. Nos, az első meglepetés akkor ért, amikor a személyzet bekapcsolta a gázturbinákat. Szinte semmilyen zaj nem szűrődött be ebből az utastérbe. A második meglepetéssel pedig akkor szembesültem, amikor a felszálláshoz "rátolta" a pilóta a gázt…
Február 12-én ünnepélyesen átadta az Airbus repülőgépgyár a második új generációs A320neo repülőgépét a Lufthansának, amely a típus bevezető légitársasága. Az első A320neo január 25-e óta már repül a Lufthansa flottájában, de csak a Frankfurt-München-Hamburg útvonalon, mert a gép Pratt & Whitney hajtóművével kapcsolatban egyelőre szoftver problémák vannak, amelyet a P&W vezérigazgatójának, Robert Leducnak az ígérete szerint áprilisra megoldanak, így az új típus immár nem csak ezeken a desztinációkon repül majd, hanem Európa-szerte.A géppel 3 órakor repülünk át Hamburgból Frankfurtba, amiről szintén beszámolunk az Aeromagazin weboldalánA második A320neo a hamburgi gyár előterén, mellette a januárban átadott első A320neoA PW1100G-JM új generációs hajtóműMinden fontos információ szerepel a gép oldalán az új neorólIlyen a hajtómű hátulról
2015. december 7-én este, a Polgári Repülés Világnapja alkalmából adott szakmai fogadás keretében átadták a 2015. évi a Magyar Polgári Repülésért Érdemérmeket. A légiközlekedési terület széles rétegét átfogó Kuratórium javaslata alapján a közlekedést felügyelő miniszter Magyar Polgári Repülésért Érdemérmet adományozott Benkő Attilának, a sármelléki repülőtér vezetőjének, elismerve mindazt az erőfeszítését, amit a sármelléki repülőtér fenntartásáért, ismételt üzembe helyezéséért, üzemeltetéséért tett; Lichtenberger Tamásnak, a Lufthansa légitársaság budapesti station managerének, kiemelve a budapesti nemzetközi repülőtérre közlekedő légi társaságok képviselőjeként végzett tevékenységét; posztumusz Notheisz Antal hőlégballonosnak, akinek nevéhez köthető az első magyar hőlégballon gyártás megvalósítása, illetve több fejlesztés a hőlégballonok gyártása és működtetése terén; Rácz Jánosnak, a BASE Kft. minőségbiztonsági managerének, a Lufthansa Technik Budapest nyugalmazott igazgatójának az elmúlt évtizedekben végzett kimagasló innovativ tevékenységéért. Magyar Polgári Repülésért Junior Díj kategóriában két elismerést ítélt oda a Kuratórium Gyöngyösi Diánának, a Travel Service közelmúltban felavatott…
A Közlekedésbiztonsági Szervezet szervezésében 2015. november 3-4-én Budapesten tartotta meg soron következő, 43. ülésszakát a polgári repülés európai szervezetének, az European Civil Aviation Conference (ECAC) Balesetvizsgáló (ACC) Munkacsoportja. Magyarország tíz év után most második alkalommal adott otthont a konferenciának. A kétnapos konferencián  24 ország és 7 nemzetközi repülésügyi szervezet, illetve gyártó képviseltette magát. A budapesti rendezvény kiemelt témája volt: a lézertámadások hatása a repülésbiztonságra, valamint a pilóta nélküli légijárművek repülésének szabályozása, forgalmuk kezelése, a repülésbiztonságot veszélyeztető kockázataik bemutatása.  Magyar részről két előadás hangzott: dr. Hardicsay Gábor a lézertámadások pilótákra gyakorolt hatásait elemezte, Kurucz Mihály, a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat SQM osztályvezetője pedig arról számolt be, hogy a HC  miként kezeli a lézertámadások és a drónok reptetése kiváltotta problémákat. A magyar előadók előadásai angol nyelven a KBSZ honlapján (www.kbsz.hu/légiközlekedés/hírek)  elérhetők.
November 24-én jelentette be az európai Airbus gyár, hogy az EASA-tól (Európai Repülésbiztonsági Szervezet) és az amerikai FAA-től (Szövetségi Légügyi Hivatal) is megkapta a típusalkalmassági bizonyítványát az új hajtóműves, modernizált A320neo (new engine option) egyfolyosós repülőgéptípusa. Az új generációs A320-ast két Pratt & Whitney Pure Power PW1100G–JM erőforrás emeli a magasba. Az új PW hajtóművel ellátott tesztgépek összesen 1070 órát töltöttek a levegőben 350 felszállást végrehajtva. Az Airbus a jövőben nemcsak ezzel a gázturbinával, hanem a CFM által fejlesztett új generációs erőforrással is gyártja majd a neókat. Ez utóbbi változat típusjogosítása is meglesz hónapokon belül, illetve hamarosan megkapja a kisebb A319-es és a nagyobb A321-es is az EASA és az FAA engedélyét. A 2010. december 1-jén indított neo-program óta 75 partner több mint 4300 példányt rendelt az új A320neo típusváltozatból.
November 17-én fejezte be a kanadai Bombardier repülőgépgyár az új CSeries repülőgépcsaládba tartozó CS100-as típus berepülési programját. Vagyis már csak az hiányzik a típusalkalmassági bizonyítvány kiállításához, hogy a Transport Canada, azaz a kanadai légügyi hivatal által kért teljes dokumentációt is átadja a gyár a hatóságnak. Az első CS100-as repülőgép 2016-ban állhat majd forgalomba a zürichi székhelyű Swiss légitársaság színeiben.
November 5-én hajtotta végre az Airbus repülőgépgyár berepülésekre használt gyári A380-as szuperjumbója az első olyan felszállását, amelynél a bal belső hajtómű helyére azt az új Rolls-Royce Trent XWB–97-es gázturbinát függesztették, amely az új A350-1000-es típus erőforrása lesz a jövőben. A légi próbapadon több száz órán át vizsgálják majd az Airbus és a Rolls-Royce szakemberei az új erőforrás viselkedését, méghozzá nemcsak normális, hanem extrém repülési körülmények közepette is. Az Airbus tervei szerint kilenc hónap múlva kell majd végrehajtania az A350-es nagyobb, 1000-es típusának szűzfelszállását.
November 6-án az indonéz Lion Groupba tartozó Lion Air légitársaság átvette flottája első A330-300-as szélestörzsű repülőgépét. Ezenkívül két további ugyanilyen szélestörzsű Airbus érkezik a jakartai székhelyű fuvarozóhoz. A tervek szerint a Lion Air a Szaúd-Arábiába zarándokló muszlimok szállítására használja majd az A330-asokat, illetve a legfrekventáltabb belföldi járatain.
November 13-án jelentette be az európai Airbus és a TAP Portugal, hogy a fuvarozó 53 gépre vonatkozó megrendelést írt alá a gyártóval. A lisszaboni székhelyű társaság összesen 14 A330-900neo és 39 A320neo gépcsaládba tartozó egyfolyosós példányt rendelt. A TAP Portugal flottája teljes egészében Airbus típusú repülőgépekből áll, amelyek közül 18 a szélestörzsű és 43 az egyfolyosós változat.
November 17-én 36 Airbus A320-as családba tartozó repülőgépre adott le megrendelést a brit easyJet légitársaság. Ezzel a diszkontfuvarozó teljes rendelésállománya elérte a 451-et. Ezzel az easyJet vált az A320ceo (classic engine option) és az A320neo (new engine option) géptípus legnagyobb felhasználójává a világon. A cég egyébként idén áprilisban vehette át a 250. Airbus A320-as repülőgépét. Az easyJet születésnapi sajtótájékoztatójáról az Aeromagazin 18–19. oldalán számolunk be részletesen.
Az orosz TransAero légitársaság csődje révén elkerülnek Oroszországból azok a B 737-700-as repülőgépek, amelyek korábban a Malév színeiben repültek. A gépek tulajdonosa, az ILFC lízingcég valamennyit átadta az AirCapnek, így azok mindegyike a tengerentúlra, a Southwest diszkont-légitársaság flottájához csatlakozik. Az egyik volt maléves B 737-es már meg is kapta új texasi festését. Két másik, egykori maléves B 737-700-as a nemzeti légitársaság csődje óta repül a Travel Service/Smart Wings flottájában.
November 18-án az orosz Air Bridge Cargo (ABC) légitársaság átvette azt a két új B 747-8F teherszállító repülőgépét, amelyek megvásárlásáról még idén júniusban állapodott meg a Boeinggal a párizsi repülő világkiállításon és -vásáron. A Volga-Dnepr Groupba tartozó kargócég két új Jumbója közül az egyik a Boeing által gyártott századik új generációs B 747-8-as repülőgép is egyben. Az ABC abban is megállapodott a Boeinggal, hogy a flottájában repülő An–124-es óriásgép is részt vesz az amerikai gyár logisztikai kiszolgálásában.
November 11-én mutatta be a tajvani EVA Air légitársaság a flottája legújabb B 777-300ER (Extended Range) repülőgépét, amely egyben az EVA új arculatának megfelelően teljesen új festést is kapott. A gépet a Steven Udvar-Házy nevével fémjelzett Air Lease Corporation lízingcég közreműködésével üzemelteti majd a tajvani fuvarozó. Az EVA Air volt egyébként 2005-ben a B 777-300ER típus bevezető légitársasága, s 2017-re már húsz ilyen gép alkotja majd a flottáját. November 24-én nyolcmilliárd dollár értékű megrendelést is leadott az EVA a Boeingnak, amelynek keretében 24 B 787-10-est és két további két B 777-300ER-t rendeltek az amerikai gyártótól.
November 14-én a KLM holland királyi légitársaság átvette flottája első új B 787-9-es Dreamliner típusú utasszállító repülőgépét. Az új generációs Boeing az Air France–KLM csoport flottamodernizációs programjának keretében került a holland fuvarozóhoz az AerCap lízingcég közreműködésével. Az Air France–KLM csoport összesen 19 B 787-9-est, hat B 787-10-est rendelt az amerikai gyártótól, illetve 12 B 787-est az AerCap közreműködésével üzemeltet majd. Az első Dreamliner az Amszterdam–Abu-Dzabi–Bahrein útvonalon áll majd forgalomba.
Százezreket érint Oroszországban a Transaero csődje. Az Aeroflot a belföldi utasokat október 15-ig, a külföldi járatok utasait október 5-ig szállítja. Több más orosz légiközlekedési társaság is kész közreműködni az utasok ideiglenes célba juttatásában. A második legnagyobb orosz légitársaság sok ezer utasa azonban már jelenleg is tanácstalan a hazajutását illetően a legnagyobb üdülő helyeken. Hatszáz ezer utasnak van jelenleg jegye a Transaero valamelyik járatára, és róluk kell első sorban gondoskodnunk – közölte Vitalij Szaveljev, az Aeroflot orosz légitársaság vezérigazgatója. A Roszaviacija légügyi hatóság felügyelete alatt két héten át fognak üzemelni azok az ügyfélszolgálati irodák, ahol a károsult utasok bejelenthetik igényeiket. Az első hivatalos bejelentések között volt az is, hogy az Aeroflot mellett máris van jelentkező a Moszkva-Perm vonalra, s ez a Pobeda légitársaság. A Transaero csődje megannyi különös jelenséggel járt. A tönkrement cég a Roszaviacija szóvivője szerint október 1-én ugyan leállította a…
Budapest, 2015. július 30. A Budapest Airport - a repülőtér történetében először – ünnepélyesen köszönthette az egymilliomodik utasát - egyetlen hónapon belül. A Qatar Airways dohai járatáról leszálló Hadik Tamást és feleségét a repülőtéren különleges fogadtatás és meglepetés várta; éppen náluk érte el a repülőtér „utas-számlálója” júliusban az egymilliót, vagyis egyetlen hónapon belül most először lett hétszámjegyű a Budapest Airport forgalma. Ilyen még soha nem volt a Budapest Airport történetében: a magyar főváros légikikötőjében az idei júliusban először lépte át az utasok száma a bűvös havi egymilliós határt! A repülőgépről leszállva a repülőtér és a Qatar Airways képviselői várták azt a magyar házaspárt – Hadik Tamást és Káli Orsolyát – akik a budapesti repülőtér egymilliomodik utasai lettek idén júliusban. A szerencsés utasokat Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója és Grisha Jenkov, a Qatar Airways regionális vezetője köszöntötte, mikor a terminál…
Június 5-én megkapta az Amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól (FAA) a Cessna repülőgépgyár legújabb üzleti gépe, a Citation Latitude a típusalkalmassági bizonyítványát. Ennek köszönhetően még az idei év vége felé átadhatja az első elkészült példányokat a gyár a megrendelőinek. Az új Citation Latitude hatótávolsága 5230 km utazósebességen, illetve 4860 km nagy sebességű repüléssel. A gépnek 1180 méteres futópálya is elegendő a fel- és leszálláshoz. A típusból a NetJet chartercég is rendelt, összesen 150 darab repülőgépet, amelyeknek az átadása 2016-ben kezdődik.Fotó: Cessna
Június 2-án elkezdődött az amerikai Boeing repülőgépgyár rentoni üzemében az első új generációs B 737MAX összeszerelése. Ennek előkészítéseként a Boeing szakemberei a múlt héten már összeállították az első gép szárnyát. A szárnyak ugyanis az első olyan elemek, amelyeket már Rentonban állítanak össze a végszerelés során.A B 737 MAX-hez való szárnyakat egy teljesen új gépsor segítségével állítják össze. Az automatizált rendszerbe mindössze a szárnyborító lemezeket és a főtartókat kell a munkásoknak behelyezniük, minden más műveletet – a lyukak kifúrását, a szegecselést – automatikusan végzi a berendezés. Emellett a szárnybordákat is a szerelők helyezik a gépsorba, amelyeket szintén egy automatizált rendszer rögzít a szárny struktúráján belül a megfelelő helyen. Az elkészült szárnyak ezt követően az új rentoni központi szerelőcsarnokba kerülnek, ahol az év vége felé majd hozzáillesztik az első új B 737MAX törzs középső részéhez. Az új szerelőcsarnokban a jelenleg gyártás alatt…
Június 7-én lesz 20 éve, hogy kereskedelmi forgalomba állt minden idők legsikeresebb kéthajtóműves szélestörzsű repülőgépe, a Boeing B 777-es. A "Triple Seven" sikersztori még 1990-ben kezdődött, amikor a Boeing akkori 777-es projekt vezetője, Phil Condit és a United Airlines vezetője Jim Guyette leült egymással szemben, s egy post it-ra írt feljegyzésben arról állapodtott meg, hogy közösen kitalálják azt a repülőgéptípust, amely minden tekintetben megfelel majd az utasok és gépet üzemletető légitársaságok elvárásainak egyaránt.Öt évnyi tervező, fejlesztőmunka után 1995. június 7-én forgalomba is állhatott a Boeing legújabb szélestörzsű repülőgépe, amely azóta a legsikeresebb kéthajtóműves repülőgép típussá vált a kereskedelmi repülés történetében. A típusra több mint 1850 megrendelés érkezett a bevezetése óta, beleértve a legújabb generációs 777X-változatot is. A típus a bevezése óta számos világrekordot repült és a légi utasok kedvence lett. A Boeing nem csak a múlt miatt nagyon büszke a…
Május 28-án átvette az amerikai Delta Air Lines az első 242 tonna maximális felszállósúlyú (MTOW) A330-300-as repülőgépet. A Delta az első olyan légitársaság, amelynek a flottájában repül majd az A330-as új, megnövelt maximális felszállósúlyú változata. A típust a General Electric GE CF6-80E1-es gázturbinák emelik a magasba.Az Airbus 2012-ben indította útjára az A330-as megnövelt felszállósúlyú változatának a piacra dobását, konkurenciát teremtve ezzel a Boeing B 787-es Drealminerének. A gyár mind a két A330-as változatra, azaz a -300-asra és a -200-asra is megtervezte a módosításokat. Ez magában foglalt egy új aerodinamikai csomagot, módosított hajtóműveket, illetve egy törzsbe beépíthető plusz üzeamanyag tartályt. Ezeknek a változtatásoknak köszönhetően a típus maximális hatótávolságra 6100 mérfödlre (10 980 km) nőtt, amit a 2 százalékos üzemanyagfogyasztás csökkenés eredményezett. Az új típusváltozat 2015-ben áprilisában kapta meg az európai EASA-tól, majd május elején az amerikai FAA-től a típusalkalmassági engedélyt.A Delta…
Május 22-én átadta az amerikai Boeing repülőgépgyár az első olyan B 737NG típusú repülőgépét, amelybe már a gyári összeszerelés során beépítették azt a műholdvevő rendszert, amely lehetővé teszi, hogy a gépen utazók online kapcsolatba legyenek a világhálóval a repülés ideje alatt, akár az óceánok felett is. Az olyan repülőgépeket, amelyek rendelkeznek ezzel a műholdvevő rendszerrel azért könnyű felismerni, mert a törzs felülső részén, a szárnyak mögötti sávban egy baba fürdető kád méretű púp, azaz dóm látszik a gép tetején. Az első gyárilag "dómos" B 737-800-ast az orosz Transaero légitársaság vehette át a Boeingtól. A moszkvai székhelyű fuvarozó új B 737-ese az első új megjelenésű, azaz festésű gépe a cégnek, amelyet Moszkva Domogyedovó repülőterén adtak át.A Transaero Oroszország első magán légitársasága, amelyet 1991-ben alapítottak. Ugyanakkor szintén a Transaero volt az első olyan orosz fuvarozó, amelynek amerikai Boeing típusú repülőgép került a…
A Genfben zajló EBACE üzleti repülő világkiállításon és vásáron jelentette be az amerikai Cessna repülőgépgyár és a német Hahn Air Lines, hogy a repülőgépgyár történetében először menetrend szerinti forgalomba állnak a Textron csoporthoz tartozó gyártó Citation CJ4-es gépei a Hahn Air Lines színeiben. A német charter operátor a Düssledorf-Luxemburg útvonalon üzemelteti majd menetrend szerint a CJ4-es flottáját, megfelelő kényelmet biztosítva ezzel a két nagyváros között rendszeresen utazó üzletemberek számára.A CJ4-es az első olyan üzleti jet típus a kategóriájában, amely típusalkalmassági bizonyítványt kapott arra vonatkozóan, hogy légitársasági formában is lehessen üzemeletetni ezeket a repülőgépeket. A CJ4-es típusnak át kellett esnie az IATA biztonsági auditján ahhoz, hogy részt vehessen a menetrend szerinti kereskedelmi forglaomban. Ez azt is jelentette, hogy több mint ezer különféle szigorú szabálynak és előrásnak meg kellett felelnie a CJ4-es repülőgép típusnak az IATA standardjai szerint ahhoz, hogy menetrend szerinti…
Május 19-én levegőbe emelkedett az első CFM International hajtóművel felszerelt A320neo keskenytörzsű repülőgép az Airbus Toulouse-i gyárából. A F–WNEW lajstromjelű Airbust Philippe Perrin és Malcolm Ridley berepülőpilóta vezette. Rajtuk kívül még Jean-Michel Pin, Tuan Do és Philippe Pupin repülőmérnökök tartózkodtak még a fedélzeten. Az első felszállás 4 óra 25 percig tartott, amely során a gép repülési tulajdonságait vizsgálták a különféle konfigurációknak és paramétereknek megfelelően. A gépe egészen FL390-es magasságig felemelkedett és a kis sebességtartománytól egészen a maximálisig vizsgálták az erőforrások teljesítményét.Fotó: Airbus
Május 17-én jelentette be Niki Lauda, volt Formula 1-es világbajnok, a Bombardier Business Aircraft utazó nagykövete, hogy egy új Global 7000-es üzleti gépet vásárol a kanadai gyártótól. A hírt Genfben az EBACE, azaz az európai üzleti gépek vásárának és konferenciájának az első napján hozták nyilvánosságra. A Global 7000-es lesz Lauda Bombardier üzleti gép flottájának a legújabb és egyben legmodernebb darabja. Az egykori Formula 1-es autóversenyző pilótaként is repül mind a mai napig amellett, hogy üzemelteti a repülőgépeit.– A Global 7000-es egy hihetelten üzleti gép számos tekintetben – mondta Lauda a hír bejelentésekor – az utaskabinja nagy és tágas, a négy önálló kabin szekció kénylemes komfortot nyújt a fedélzeten, főleg a hosszú távú repülésekkor. Köszönhetően a nagy utazósebességének és hatótávolságának könnyel el tudok ugrani az új géppel leszállás nélkül Bécsből akár São Paoloba, de akármelyik másik F1-es versenyhelyszínre is megtehetem ugyanezt,…
Május 14-én bejelentette a kanadai Bombardier Business Aircraft repülőgépgyár, hogy a jelenleg a világban végbemenő gazdasági változások és Latin-Amerikában, Kínában és Oroszoszgában történő geopolitikai események miatt átalakuló piac hatására csökkenti a Global 5000-es és Global 6000-es üzleti gépeinek a gyártási ütemét a jövőben. Ez mintegy 1750 munkavállaló jövőjét érinti majd Motréal környékén, Torontóban és Belfastban. A változások 2015 júniusától lépnek életbe és egészen 2016 első negyedévéig folytatódnak.A Global 6000-es  üzleti repülőgépFotó: Bombardier
Gondolkodtál-e már azon, hogy vajon milyen hosszú a világ legrövidebb kereskedelmi légi útvonala? Ha nem, akkor íme itt a válasz: a legrövidebb kereskedelmi légi járatot valószínüleg Pápua Új-Guineában tartják nyilván. A Ketaga és Apowo közötti távolság mindössze egy tengeri mérrföld, azaz 1864 méter légvonalban. Akár át is lehet integeni az egyik településről a másikra. Ám a két falu és a hozzá tartozó "repülőtér" között egy elég mély völgy terül el, amelyet igen csak nehéz lekűzdeni gyalogosan. Éppen ezért repült a két település között egy Pilatus PC–6-os Porter utasszállító naponta többször is. A járat menetideje 73 másodperc...Ha kíváncsi vagy arra, hogy milyen élmény egy ilyen repülés kattints a linkre és te is kipróbálhatod személyesen!https://vimeo.com/72343999
Minden idők legnagyobb megrendelét kapta a Rolls-Royce hajtóműgyár a dubao Emirates légitársaságtól április 16-án. Az öböl menti fuvarozó 50 darab A380-ashoz rendelt Trent 900-as hajtóműveket a gyártól. A szállításook 2016-ban kezdődnek, s az üzlet értéke több mint 9,2 millárid USA dollár. A hajtóművekkel együtt a TotalCare®  szervíz szolgáltatás is dukál az RR részéről a csomagban.A mostani megremdelés révén a Rolls–Royce immár több mint 50 százalékos piaci részesedést tudhat magának az A380-ashoz hajtómávet gyártó cégek piacán. Vagyis azok a légitársaságok, amelyek A380-ast üzemeltetnek a többsége az RR Trent 900-ast használja erőforrásként.A Trent 900-as gázturbinák 2007 óta működnek az A380-asokon és 8 olyan légitársaság van jelenleg a világon, amelyik ezt a sugárhajtóművet használja a szuperjumbóihoz. Ez több mint 70 forgalomban lévő A380-as jelent, gépenként 4 hajtóművel. A Trent 900-as erőforrások eddig már több mint 4 millió órát teljesítettek a levegőben. A Trent…
Az európai Airbus repülőgépgyár lehetővé teszi a jövőben, hogy az általa gyártott A380-as szuperjumbók főfedélzetén az eddigi 10 helyett akár 11 ülést is elhelyezzenek egy sorban a légitársaságok a gépek turista osztályán. Erről a cég kabinfejlesztési és dizájnért felelős alelnöke, Ingo Wuggetzer beszélt a héten zajló hamburgi Aircraft Interiors Expón. Az eredeti ötlet az A380-as jelenlegi legnagyobb felhasználójától, az Emirates légitársaságtók származik, ám a dubai székhelyű fuvarozó végül elvetette ezt a lehetőséget. Ám az Airbus ennek ellenére úgy gondolja, hogy lehet kereslet a 11 üléses változatra a többi üzemeletető légitársaság részéről.Két jelenlegi gyártó, a Zodiac és a Geven is vállalta, hogy elkészíti az új koncepciónak megfelelő ülés elrendezést, méghozzá úgy, hogy az új székek rögzítése is illeszkedik ahhoz a padlózat kialakításhoz, amelyet jelenleg is használnak az A380-asok fedélzetén az ülések biztonságos rögzítéséhez. Így nem lesz szükség a gépek padlózatán semmilyen…
Nyilávosságra hozta az amerikai Boeing repülőgépgyár az idei 1. negyedévben átadott gépeinek a számát. Eszerint a B 737 NG-kből 121 darabot, a B 747-es Jumbóból 4 darabot, a B 767-esből öt darabot, a B 777-esből 24 darabot, míg a B 787-es Dreamlinerből összesen 30 darabot adott át a megrendelőinek. A cég védelmi részlege ezzel párhuzamosan 16 darab AH–64-es Apache helikoptert szállított le, 1 C–17-es Globemaster III-ast, egy C–40A szállítógépet, illetve 10 CH–47-es chinook helikoptert. Egy darab F–15-ös vadászgépet, 11 darab F/A–18-ast, illetve egy P–8-as Poseidont. Kereskedelmi repülőgépek eladása 1. negyedévben Összesen 737 121 121 747 4 4 767 5 5 777 24 24 787 30 30 Összesen 184 184 AH-64 Apache (New) 6 6 AH-64 Apache (Remanufactured) 10 10 C-17 Globemaster III 1 1 C-40A 1 1 CH-47 Chinook (New) 6 6 CH-47 Chinook (Renewed) 4 4 F-15 Models 1…
2. oldal / 4