Az Airbus elindítja az A330P2F átalakítási programját az ST Aerospace-szel és az EADS EFW-vel
Az Airbus a szingapúri nemzetközi légiszalon első napján szerződést írt alá az ST Aerospace és az EADS EFW céggel egy stratégiai partnerségi programról, amelynek célja a használt utasszálító A330-asok kargógéppé alakítása (A330P2F).
Az átalakítási munkálatokat az EADS drezdai üzemében hajtják majd végre.
A program kétfajta A330-ast érint, amelyek csak a törzshosszukban térnek el egymástól. Az A330-300P2F a nagyobb volumenű teheráruk szállítására szolgál majd, míg az A330-200PF előnye a megnövelt hatósugár. Az első átalakított A330-as kargógép 2016-ban állhat majd szolgálatba.
A szingapúri székhelyű ST Aerospace feladata lesz a kargógépek műszaki karbantartása, szervizelése és az időszakos nagyjavítások elvégzése. A cég mintegy 8000 mérnököt és technikust foglalkoztat Észak- és Dél-Amerikában, Ázsiában, Ausztráliában és Európában. Ez a világ legjelentősebb repülőgép-karbantartó hálózata.
Az Airbus ugyanakkor továbbra is megtartja eredeti, A330-200F programját, amely gyári új kargógépeket szállít a megrendelőknek.
Az EADS EFW szászországi, drezdai üzeme a megállapodás nyomán a világ legjelentősebb átalakító műhelye lesz, úgy a gépek számát, mint a termelési értéket tekintve. A drezdai üzem a továbbiakban a szingapúri ST Aerospace-szel közösen végzi az átalakítási munkálatok mérnöki előkészítését.
A következő húsz évben a világpiacon mintegy 2700 új és átalakított kargógépre lesz szükség, s ennek a mennyiségnek a fele esik abba a közepes kategóriába, amelyben az A330P2F versenybe száll. A felmérések szerint ezalatt a két évtized alatt mintegy 900 személyszállítóból átalakított A330-ast lehet majd értékesíteni.
Fotó: Airbus