A Qantas és az Airbus véglegesítették a világ eddigi legnagyobb fix megrendelésének szövegét, és október 6-án aláírták a 110 repülőgép megvásárlásáról szóló dokumentumot. E gépek közül 32 darab hagyományos A320-as keskenytörzsű, 78 pedig ennek továbbfejlesztett és új hajtóművel ellátott változata, vagyis A320neo lesz.
Az új gépeket a Qantas-csoport légitársaságai állítják majd szolgálatba a saját rövid- és középtávú vonalaikon. A Qantas-csoport tehát egyéges és gazdaságosan üzemeltethető flotta kialakítására törekszik.
„Az A320-as lesz a Qantas-csoport új, prémiumkategóriás ázsiai légitársaságának alapmodellje, mint ahogy meghatározó szerep jut ennek a géptípusnak a Jetstar és a Jetstar Japan fapados légitársaság flottájában is” – közölte az aláírással egy időben Alan Joyce, a Qantas vezérigazgatója.
Az A320neo az A320-as modernizált, új hajtóművekkel és nagyobb szárnyvégi fülekkel, „sharkletekkel” ellátott változata, amely 2015-ben áll majd szolgálatba. Ezek segítségével 15 százalékkal kevesebb kerozint fogyasztanak majd, mint a jelenlegi gépek, s ugyanennyivel csökken szén-dioxid-kibocsátásuk is.
Az A320-ast mindeddig 7900 példányban rendelték meg az Airbustól, s ebből 4790 gép már szolgálatba állt a világ több mint 330 légitársaságának színeiben. Az A320neo sárkányszerkezete több mint 95 százalékban megegyezik az A320-aséval, ám hatósugara 950 kilométerrel nő, illetve a gép a korábbinál két tonnával nagyobb hasznos terhet szállíthat. Az A320neo kétféle hajtóművel rendelhető: a CFM International LEAP-X-ével vagy a Pratt & Whitney Pure Power PW1100G-jével.
A Qantas egyelőre még nem választott e két lehetőség közül.
Az A320neo piacra dobása, vagyis tavaly december óta az Airbushoz már 1245 megrendelés érkezett erre a típusra.
Fotó: Airbus - Az A320neo a nagy szárnyvégi fülekkel, a "sharkletekkel"