2017 augusztus 22

RSS Facebook

Légitársaság
A Lufthansa német nemzeti légitársaság és az Aeromagazin közös játéka. Az alábbiakban felteszünk tíz plusz egy kérdést a Lufthansa magyarországi jelenlétével kapcsolatban. A játékban részt vevőknek be kell küldeniük emailen a helyes válaszok számát sorrendben a kérdések végén szerelő e-mail címre, amelyek közül szeptember elsején kisorsolunk tíz szerencsés nyertest, akik különféle Lufthansa ajándékokat – repülőgép maketteket és más Lufthansa utazási kiegészítőket és ajándéktárgyakat – nyernek. A megfejtéseket az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mail címre kell elküldeni 2017. augusztus 31-ig. Jó játékot kívánunk mindenkinek! 1, Mikor szállt le az első Lufthansa járat Budapest Ferihegyen? a, 1957. augusztus 26-án b, 1967. augusztus 26-án c, 1977. augusztus 26-án 2, Melyik német városokból indult az első Lufthansa-járat Budapest Ferihegyre? a, Düsseldorf-Stuttgart b, Hamburg-Köln c, Frankfurt-München 3, Hova repült tovább az első budapesti Lufthansa-járat Ferihegyről? a, Belgrádba b, Bukarestbe c, Szófiába 4, Milyen típusú repülőgéppel repült a járatnyitást…
Május 8-án átvette az ír CityJet llégitársaság flottája ötödik orosz gyártmányú Szuhoj Superjet100-as regionális utasszállító repülőgépét. A dublini székhelyű fuvarozó még 2015 októberében állapodott meg a gyártóval arról, hogy összesen 15 darab SSJ100-assal bővíti a flottáját, amely megrendelés keretében adták át nekik most az ötödik EI–FWE lajstromjelű gépet. Az ír légitársaság azonban nem csak a saját színeiben repül a Superjetekkel, hanem más légitársaságoknak is wet-leas szerződés keretében. Azaz, a CityJet biztosítja a repülőgépet az adott légitársaság számára, a légitársaság járatszámán lerepülve az útvonalat úgy, hogy a CityJet adja a pilótákat és a légiutas-kísérőket is a fedélzetre, illetve biztosítja a gép műszaki karbantartását és időszakos javítási munkálatait is a szerződés kererében. Így repül majd többek között a most átadott új gép is két korábbaival egyetemben a belga Brussel Airlines járatain. A CityJet számára legyártott SSJ100-asok 98 utas befogadására alkalmasak. Az utaskabin…
Spanyolul is beszélő pilótákat keres az AirEuropa diszkont légitársaság. Akit érdekel a lehetőség az alábbi linken nézheti meg a felvételi követelményeket:http://billete996.aireuropa.com/buscamos-pilotos-boeing-737/
Március 21-én átvette a dublini székhelyű Ryanair légitársaság flottája legújabb, immár 450. Boeing B 737-800-as repülőgépét. Alíg húsz év alatt ért el odáig az ír diszkont légitársaság, hogy immár ekkora, csak B 737-es típusból álló gépparkot üzemeltessen. A cég 1999 óta éves szinten átlagosan 25 ilyen típusú repülőgéppel bővítette a flottáját.A Ryanair 1994 óta használ csak B 737-es típusú repülőgépeket a flottájában, amelyhez a jövőben csatlakozik majd a típus legújabb és egyben legnagyobb változata is, a B 737 MAX 200-as. Az erre vonatkozó megrendelések leszállítását követően 585 gépesre nő majd az ír diszkont fuvarozónak a gépparkja, aminek köszönhetően akár évi 200 millió utas is megfordulhat majd a légitársaság gépeinek a fedélzetén 2024-ben.A Ryanairnek jelenleg még további nyolcvan megrendelése van a B 737-800-as változat példányaira, amelyet követően az ír cég lesz a B 737 MAX 200-as bevezető légitársasága a piacon. Ebből…
Február 9-én közösen jelentette be az amerikai Boeing repülőgépgyár és a szingapúri székhelyű Singapore Airlines (SIA), hogy a délkelet-ázsiai fuvarozó húsz darab B 777-9-est és tizenkilenc darab B 787-10-es Dreamlinert rendelt a gyártótól. Emellett a B 787-10-es változatának a bevezető légitársasága meg is erősítette korábbi, harminc B 787-10-esre vonalkozó megrendelését.Az előzetes tervek szerint az új, meghosszabbított törzsű B 777X család gépei lesznek minden idők legnagyobb mérerű két hajtóműves utasszállító repülőgépei, amelyek a kompozit anyagból készülő szárnyaiknak, a teljesen új hajtóműveiknek és a sárkányon alkalmazott új aerodinamikai kialakításoknak köszönhetően jóval üzemanyag takarékosabbak lesznek, mint a jelenleg forgalomban lévő hasonló típusú repülőgépek. Ezek közül is a leghosszabb törzzsel készülő B 777-9-es lesz a legnagyobb és egyben leggazdaságosabb változat minden más hasonló kategóriájú típushoz képest. A B 787-10-es változat a Dreamliner család harmadik, s egyben legnagyobb tagja, amely a gyár állítása 25 százalékkal…
Június 1-jén emelkedett első ízben a levegőbe az Airbus repülőgépgyár által a Vietnam Airlines számára gyártott legelső A350-900-as repülőgép. A délkelet-ázsiai ország légi fuvarozója a második olyan vásárló, amely átveheti majd az év közepén az első A350XWB-jét az európai gyártótól. A vietnami nemzeti légitársaság az AerCap lízingcégtől bérli majd az új szélestörzsű repülőgépet és a tervek szerint a Hanoi-Párizs útvonalon járatja azt. A Vietnam Airlines összesen 14 darab A350-est rendelt a hosszú távú útvonalaihoz.Idén összesen négy légitársaságnak ad át A350-est az Airbus, ezek közül a második a vietnami. Az első fuvarozó – amely már forgalomba állította az A350XWB-t – a Qatar Airways volt. A dohai székhelyű légitársaságnak jelenleg már három ilyen típusú gépe repül a flottájában, s azok túl vannak már több mint 2000 repült órán.A másik két olyan légitársaság, amelyik még idén átveheti az A350-esét a Finnair és a…
Szingapúr megalapításának az 50. évfordulója alkalmából különleges festésű A380-asokkal repül év végig a Singapore Airlines. Két szuperjumbót festenek át az arany jubileum megünneplésének a tiszteletére a SIA-nál. Az első elkészült A380-as június elejétől áll forgalomba, amit júliusban követ a második ünnepi festésű gép. A két speciális küllemű A380-as Pekingbe, Hongkongba, Londonba, Mumbaiba, Új-Delhibe, Sanghaiba, Sydney-be és Zürichbe repül majd.A világ legnagyobb méretű utasszállító gépének, az A380-asnak a törzsére olyan különleges festés kerül, amely Szingapur zászlaját szimbolizálja mind a két oldalon. Illetve a két belső hajtóművön az 50. évforduló hivatalos logója is szerepel.Fotó: Singapore Airlines
Hozzáláttak az Airbus Toulouse-i gyárában a Singapore Airlines első A350-900-as repülőgépének az összeszereléséhez. A délkelet-ázsiai városállam légitársasága összesen 70 darabot rendelt az Airbus új szélestörzsű repülőgépéből, amelyek közül a most készülő az első példány. Ezt várhatóan 2016 első negyedévében veheti át a SIA. Az Airbustól vásárolt A350-esek meghatározó részét képezik majd a Singapore Airlines jövőbeli flottának és várhatóan a közepes és hosszú távú járatokon repülnek majd. Az első gép jelenleg a szerelés azon fázisában van, amikor összeillesztik az egyes törzs szekciókat. Ezt követően a szárnyakat rögzítik majd a törzshöz, illetve elkezdődik a gép belső kialakítása is, valamint a hajtóművek felszerelése és beindítása. Fotó: Airbus
Május 12-én átvette az isztambuli székhelyű Turkish Airlines a légitársaság 125. Boeing típusú utasszállító repülőgépét, egy B 737-900NG-t. Ez az első példánya annak az 12 új Boeing B 737-es repülőgépnek, amelyet még az idén átvesz a török fuvarozó az amerikai gyártótól.A Boeing és a török nemzeti légitársaság együttműködése egészen 1968-ra nyúlik vissza, akkor vásárolta meg a légitársaság az első McDonnell Douglas DC-9-esét a gyártól (akkoriban még külön cég volt a Boeing és a McDonell Douglas, amely utóbbi gyárat 1997-ben vásárolt fel a Seattle-i székhelyű versenytársa, s hozta létre a The Boeing Company-t.)Az első, immár valóban Boeing által gyártott géptípus 1974-ben érkezett a török fuvarozóhoz, méghozzá két B 727-200-as formájában. Azóta számos más modellel bővült a Turkish flottája, többek között a B 737-es család tagjaival és a B 777-300ER típussal is.Fotó: Boeing
A szándéknyilatkozat februári bejelentését követően az Avianca kolumbiai légitársaság aláírta a szerződést, amelynek értelmében száz darab gépet vásárol meg az A320neo gépcsaládból. Ez a latin-amerikai légiközlekedés történetében az eddigi legnagyobb volumenű egyszeri vétel. A rendelésnek A319neo, A320neo és A321neo altípusok egyaránt részei, a gépek leszállítása után az Avianca flottája lesz a térség legfiatalabb légiflottája. Az új Airbusok Bogota, Lima és San Salvador központokból üzemelnek majd.„Ez a történelmi jelentőségű megrendelés lehetővé teszi a számunkra, hogy még biztosabb alapokra helyezzük utaskiszolgálási stratégiánkat a helyi piacokon” – mondta Fabio Villegas Ramirez, az Avianca vezérigazgatója. „Hála az A320-as gépcsalád üzemanyag-hatékonyságának, technikai megbízhatóságának és egyedülálló utaskényelmének, tovább folytathatjuk az Avianca flotta-modernizációs folyamatát, behálózhatjuk a régiót és segítjük annak fejlődését” – tette hozzá.„Az elmúlt 15 év során az Avianca számos előnyét élvezhette az A320 gépcsalád kiváló üzemeltetési gazdaságosságának és kiemelkedő megbízhatóságának” – mondta John Leahy, az…
Május 7-én jelentette be közösen a kanadai Bombardier repülőgépgyár és a svájci Swiss International Air Lines (SWISS), hogy az eredeti szándéknak megfelelően a  zürichi székhelyű fuvarozó lesz a torontói gyár új, CSeries regionális utasszállító repülőgép típusának a bevezető légitársasága. Az előzetes tervek szerint 2016 első félévében kapja meg a SWISS az első CS100-as repülőgépeit, amelyeket elsőként állíthat majd így kereskedelmi forgalomba.Emellett a Bombardier azt is bejelentette, hogy az idén júniusban megrendezendő párizsi repülő világkiállításon és vásáron láthatja először a nagyközönség az új CSeries repülőgépet, amely eseményt követően a CS100-as Zürichbe repül, ahol a SWISS részvényeseinek is bemutatják.A Deutsche Lufthansa AG csoport 2009-ben írta alá azt a megállapodást a kanadai repülőgépgyártóval, amely szerint a SWISS légitársaság lesz az új CSeriers repülőgépcsalád első használója. A megállapodásban 30 darab CS100-as gépre szóló megredelésről állapodott meg a két partner.
Történelmi jelentőségű megrendelésről szóló megállapodást írt alá a panamai Copa Airlines és az amerikai Boeing repülőgépgyár. Az esemény jelentőségét mi sem bizonyítja jobban mint az, hogy az aláírási ceremónián Barack Obama az Egyesült Államok, illetve Juan Carlos Valera, Panama elnöke is részt vett személyesen. A közép-amerikai ország nemzeti légitársasága összesen 69 darab B 737 MAX típusú egyfolyosós gépet rendelt a Boeingtól, amelyek közül 61 darab a B 737 MAX 8-as és 8 darab a B 737 MAX 9-es változat. A 6,6 milliárd dolláros üzlet eddig minden idők legnagyobb volumenű gazdasági megállapodás Panama és az Egyesült Államok között.Az új B 737 MAX gépekkel modernizálja majd a meglévő flottáját a Copa Airlines, s ezzel a panamai fuvarozó lesz az első olyan légitársaság a régióban, amely a B 737 MAX 9-es változatát is használja a flottájában a hosszú távú útvonalain. Az új fajta…
Átvette az orosz Red Wings légitársaság a harmadik SS100-as SuperJet utasszállító repülőgépét a Sukhoi repülőgépgyár civil részlegétől a domogyedovói repülőtéren. A fuvarozó ezidáig már két ugyanolyan SSJ100-ast üzemeltetett, amelyekkel Mahalacskába, Grozníjba, Ufába, Nalcsikba és Uljanovszkba lehetett eljutni az orosz fővárosból. Az új gép érkezésével tovább bővülhet a Red Wings hálózata többek között Szaratovba és más orosz nagyvárosokba, illetve külföldi célállomásokra is. Az első két SuperJet 100-as – amelyek idén február elején érkeztek a Red Wings-hez – már több mint 500 órát töltöttek a levegőben és 17 ezernél is több utast szállítottak a fedélzetükön. A Sukhoi repülőgépgyár és a légitársaság 2014 októberében kötött megállapodást a három gép lízingelésére vonatkozóan. Az SSJ100-asokat három évre vette bérbe a gyártól a fuvarozó. A gépek két osztályos elrendezéssel 93 férőhellyel készültek a Red Wings számára. A moszkvai bázisú Red Wings légitársaságot 1999-ben alapították. A cég…
Az Air Croatia 2015. április 2-tól menetrend szerinti járatot nyitott Zágráb és Budapest között heti három alkalommal. A légitársaság wet-lease szerződésben bérli a Denim Air ATR-42-esét, és maga a nyitójárat is a Denim Air neve alatt érkezett, bár a jegyvásárlás az új horvát légitársaság honlapján intézhető. A Budapest Airport munkatársai a járat megnyitása alkalmából a már megszokott és stílszerű tortát adták át a gép személyzetének. Az Air Croatia a horvát fővárosból a budapestivel együtt Prágába, Milánóba és Rómába indított járatokat.
Március 30-án jelentette be a brazil Embraer repülőgépgyár és a holland KLM légitársaság, hogy a fuvarozó 15 darab E175-ös és 2 darab E190-es regionális jetet rendelt a dél-amerikai gyártótól a KLM Cityhopper leányvállalata számára. A 17 gépes megrendelésnek további 17 gépre vonatkozó opciós záradéka is van, amely gépeket szintén vagy a KLM Cityhopper vagy pedig a társvállalat, az Air France HOP! leányvállalata üzemleteti majd a jövőben. A gépvásárlás értéke mintegy 764 millió dollár.A megállapodás szerint az E175-ösök, illetve az E190-esek is egy osztályos kialakításban kerülnek majd a Cityhopperhez. A KLM leányvállalatánál egyébként 28 darab E190-es repül már, s az újonnan érkező gépek a kivonásra szánt 19 darab Fokker 70-est váltja fel. A két E190-es közül az elsőt még az idén átvehetik a hollandok, majd az E175-ösök pedig 2016-tól érkeznek a KLM Cityhopper flottájába. Az Air France/KLM csoport 2008-ban látott hozzá…
Március 31-én ávette az Air India légitáraság a 20. Boeing B 787-es Dreamliner utasszállító repülőgépét. A szélestörzsű repülőgép az amerikai gyártó Észak-Charleston-i üzemében készült. A gép Star Alliance festést kapott, amely légitársasági szövetségnek tagja az Air India légitársaság. A most átadott Dreamliner az elsőolyan B 787-es, amelyik ezt a fajta festést kapta. Az Air India 2014-ben csatlakozott a Star Allinace-hez tovább erősítve annak a jelenlétét a délekelet-ázsiai régióban.Az Air India légitársaságnak összesen 60 belföldi és 37 nemzetközi desztinációja van. A fuvarozó összesen 27 példányt rendelt a B 787-es Dreamlinerből, amelyek közül még további 7 átadása van hátra.
Március 17-én jelentette be a maláj kormány és a kanadai Bombardier repülőgépgyár, hogy húsz darab CSeries100-as repülőgép vásárlásáról állapodtak meg a Langkawi International Martime & Aerospace kiállításon a flymojo légitársaság számára. A flymojo egy most alakuló maláj légitársaság, amelynek Johor Barun lesz a bázisa. Ez egyben azt is jelenti, hogy az új maláj fuvarozó lesz a CS100-as első ázsiai felhasználója. Illetve ennek a bejelentésnek köszönhetően immár elérte a 600 gépes megrendelés állományt a Bombardier új generációs CSeries repülőgép családja.
A spanyol Vueling diszkont légitársaság átvette az Airbus repülőgépgyártól az első olyan A320ceo repülőgépét, amelybe immár 186 ülést helyeztek el a korábbi 180 helyett. Az IAG csoportba tartozó fuvarozó új gépének az utasterét az Airbus új belső kialakítási koncepciójának, azaz az Airbus Space-Flex modulnak az alkalmazásával oldották meg a törzs hátulsó részén. Ennek köszönhetően lehetett még optimálisabban kihasználni a törzs hátsó szekciójában a belső teret. A Vueling így az első olyan légitásaság amelyik a korábbi 180 helyett 186 üléssel székezte be a gépét, méghozzá a kényelmesebb 18 inch szélességű ülésekkel.Ezen kívül a hátulsó mosdóhelyiségek is az új Airbus Space-Flex kabin koncepció részét képezik és lehetővé teszik, hogy azokat összenyitva a mozgáskorlátozott utasok is kényelmesen haszálhassák a mosdóhelyiséget.
Március 12-én átadta az amerikai Boeing repülőgépgyár az 50. gépét az izraeli ElAl nemzeti légitársaságnak. A jubileumi repülőgép egy B 737-900ER utasszállító. Ez immár az ötödik példánya ennek a típusváltozatnak az ElAl flottájában. A Tel Aviv-i székhelyű nemzeti fuvarozó 1961-ben vette át az első Boeing típusú repülőgépét, ami egy négy hajtóműves B 707-420-as volt. Az elmúlt több mint fél évszázad alatt ezt követően 21 darab B 737-es, 7 B 747-es Jumbo, 6 B 767-es és szintén 6 B 777-es került még az ElAl flottjába. A most átadott B 737-900ER típus 215 utast szállíthat a fedélzetén egy osztályos kivitelben. A gép hatótávolsága 3235 mérföld (5990 km).
Négy új A330-200F kargógép beszerzéséről írt alá megállapodást az Airbus repülőgépgyár és a Turkish Airlines légitársaság. A gépeket a török nemzeti fuvarozó leányvállalata, a Turkish Cargo üzemelteti majd. A cégnek jelenleg öt ilyen A330-200F-je van a flottájában, ezaekhez csatlakozik majd a megrednetl további négy szélestörzsű. A Turkish Airlines egyébként a legnagyobb Airbus felhasználó Törökországban a maga 139 gépes flottájával. Ebben 91 darab egyfolyosós géptípus van, két A310-es katgógép, 17 A330-200-as, 18 A330-300-as, öt A330-200F és 6 darab A340-es.Az A330-200F kargógéek 65-70 tonna árú szállítására alkalmasak mintegy 4000 tengerli mérföldes (7200 km) távolságra.
A British Airways az első olyan légitársaság Európában, amely engedélyezi utasainak elektronikai eszközeik használatát gurulás, valamint fel- és leszállás közben. A Civil Aviation Authority (CAA) jóváhagyását követően, 2014. december 19-től, a British Airways utasai attól a pillanattól, hogy a repülőgép fedélzetre lépnek, használhatják tabletjeiket, telefonjaikat és ekönyv-olvasóikat repülési üzemmódban az utazás teljes időtartama alatt. British Airways biztosította arról a CAA-t, hogy a változások minden meglévő biztonsági előírásnak és szabályzatnak megfelelnek. Ian Pringle kapitány, a British Airways repülési képzési vezetője a következőket mondta: „Tudjuk, hogy utasaink egyre inkább szeretnék használni elektronikai eszközeiket, így biztosak vagyunk abban, hogy nagyon fognak örülni a változásoknak.” „A korlátozások enyhítésvel átlagosan 30 perccel nő az elektronikai eszközök használatának lehetősége. Egy hosszú távú járaton utazó, körülbelül 300 utas esetén ez összesen 150 óra plusz időt jelent.” “Nagyon örülünk, hogy mi lehetünk az első légitársaság Európában, amely bevezeti…
Még októberben megérkezik az El Al légitársaság flottájába az első új Boeing 737-900ER típusú repülőgép. A Boeing 737-900ER típust jelenleg a világ legmodernebb keskenytörzsű repülőgépeként tartják nyilván. A gép európai útvonalakon közlekedik majd, rövid és közepes távokon. A típus jellemzője a különösen jó költséghatékonyság. Az El Al 320 millió dolláros befektetéssel hat darab Boeing 737-900ER-est vásárol, ezek közül az első még októberben megérkezik Izaelbe, a második decemberben, míg a többi jövő év elején áll majd forgalomba. A gépeken 16 business és 156 turistaosztályú hely lesz, minden ülés mellett elektromos és USB-csatlakozással.
Először érte el a havi 6 milliót az easyJet utasainak száma a társaság fennállása óta. A tavalyi azonos hónaphoz képest idén 3,9 százalékkal többen, 6 101 344-en utaztak 2013 augusztusában a légitársasággal. A repülőgépek telítettsége 1,1 százalékponttal 92,8%-ra emelkedett tavaly augusztusihoz képest, ez éves szintén 0,4 százalékpontos növekedést jelent. Az elmúlt 12 hónapban az easyJet gépei 89,2%-os kihasználtsággal repültek, augusztus végére az éves utaslétszám pedig 60 494 874-re nőtt. Az easyJet jelenleg 4 ország 5 városába kínál 6 útvonalat Budapestről: London Gatwick és Luton, Berlin, Párizs, Genf és Bázel.
Mától ismét van légi összeköttetés a bolgár és a magyar főváros között. Ezentúl heti négy alaklommal közlekedik a Bulgaria Air bolgár nemzeti légitársaság Szófia és Budapest között, méghozzá vadonatúj brazil gyártmányú Embraer ERJ-190 típusú gépekkel. A Bulgaria Air elegáns Embraer ERJ-190 típusú gépei ezentúl hetente négy alkalommal, hétfőn, szerdán, csütörtökön és pénteken teszik meg az 1 óra 10 perc hosszúságú repülőutat Szófia és Budapest között. A járat minden menetrendi napon 14.20-kor érkezik Budapestre, fedélzetén maximálisan 8 business- és 100 turista osztályú utas foglalhat helyet. A Bulgaria Air magántulajdonú légitársaság a csődbement Balkan Airlines helyén alakult, jelenleg 600 alkalmazottal és húszgépes flottával repülnek Szófiából 28 menetrendszerinti desztinációra Európában és a Közel-Keleten.A Bulgaria Air lesz az első külföldi légitársaság, amely élvezheti a Budapest Airport kis járatsűrűségű új útvonalakra (ún. Thin Routes) adott legújabb kedvezményét, ami az üzemelés első három évében az utaskezelési…
Végső fázisába ért az easyJet, az Airbus és a Nicarnica Aviation által fejlesztett AVOID hamudetektor technológia tesztelése. A különleges kísérlet utolsó lépéseként 1 tonna, Izlandról gyűjtött vulkáni hamuból hoznak létre mesterséges felhőt a légtérben, hogy azzal teszteljék az új technológia hatékonyságát. A detektor segítségével a jövőben elkerülhetővé válhatnak a vulkánkitörések okozta fennakadások a légiközlekedésben. Európa elsőszámú légiközlekedési hálózatát üzemeltető easyJet az Airbus-szal és a Nicarnica Aviationnel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után indította el az ún. AVOID technológia kidolgozását. A soron következő, augusztusban induló kísérletben két Airbus tesztrepülőgép vesz részt: az egyik a vulkáni hamut oszlatja szét a légtérben, - ami így egy mesterséges vulkáni hamufelhőt hoz létre, - míg a másik AVOID technológiával felszerelt tesztrepülőgép több mint 30 000 láb magasságban igyekszik észlelni és elkerülni a hamufelhőt. A kísérlet kezdetén a Seviri és Calypso műholdak az űrből is képesek…
Novembertől új járatot indít a Jet2.com diszkont légitársaság Budapestről Közép-Anglia szívébe, East Midlands repülőterére. A légitársaság gépei heti két alkalommal, hétfőn és pénteken teszik meg az utat Budapest és a közép-angliai régió legnagyobb repülőtere között, ahonnan egyszerre három nagyváros is elérhető: Nottingham, Derby és Leichester. Az új járattal Budapestről egy hosszú ideje hiányzó, de fontos célállomás lesz újra elérhető. Elsősorban a szabadidős utazók és a külföldön dolgozók számára jó hír, hogy idén ősztől elérhetővé válik Budapestről Közép-Anglia. A Jet2.com diszkont légitársaság november 8-tól indít heti két gépet a magyar főváros és East Midlands repülőtere között. A járatok egy hosszú hétvégi kiránduláshoz igazítva péntek délután 18:40-kor szállnak fel Budapestről és 21:35-kor érkeznek East Mindlandsre. Visszafelé hétfőn 15:00-kor indul a járat és 17:55-kor érkezik meg Budapestre. A Jet2.com a tervek szerint egy 148 üléses Boeing 737-300-as típusú repülőgéppel teljesíti a járatokat.Steve Heapy,…
Könnyített ülésekkel és új, szárnyvégi aerodinamikai elemek bevezetésével spórol üzemanyagot 14 új repülőgépén az easyJet. A légitársaság április végén mutatja be új repülőgépeit, a jelenlegiekhez képest 26 százalékkal könnyebb ülésekkel. További 214 gépén is fejlesztéseket vezet be az easyJet: kisebb tömegű kézikocsikkal csökkenti üzemanyag-felhasználását és CO2 kibocsátását a légitársaság. Az áprilistól bemutatkozó 14 új repülőgépen Recaro SL3510 ülések várják majd az utasokat. A sportautó üléseket is gyártó német cég olyan ülő alkalmatosságokat tervezett a légitársaságnak, amelyek ergonomikus kialakításuknak köszönhetően még kényelmesebbek lettek és több helyet is hagynak az utasok lábának. Az új gépek szárnyvégi elemekkel, azaz Sharkletekkel bővülnek, amelyek tovább növelik a szárnyak hatékonyságát. A könnyebb kézikocsik pedig a meglévő flotta gépein mutatkoznak be, ugyancsak áprilistól. A technikai törekvéseknek köszönhetően az easyJet az éves 2,7 milliárd fontos üzemanyagköltségből 2,7 millió font megtakarítást remél. A légitársaság, - amelynél 22 százalékkal kevesebb az…
Április 28-tól heti két járatot indít Szentpétervár és Budapest között a UTair orosz légitársaság. Az Oroszország nyugat-szibériai részén települő UTair Boeing 737-500-as típusú gépei szerdán és vasárnap érkeznek Budapestre a Néva-parti városból, ami egyformán kényelmes menetrend a városlátogató turistáknak és az üzletemberek is. A UTair gépei helyi idő szerint 12.20-kor szállnak fel Szentpétervár pulkovói repülőteréről, hogy a Baltikumon és Lengyelországon keresztülrepülve érjék el Budapestet. A Boeing 737-500-as típusú gép budapesti idő szerint 14.40-kor indul vissza, hogy 2óra 40 perces repülés után érkezzen Oroszország második legfontosabb nagyvárosába. A UTair elődje eredetileg a tyumenyi földgázlelőhely légiközlekedési összeköttetésének biztosítására jött létre Hanti-Manszijszkban, az Uráli kormányzóság területén. A UTair jelenleg 67 gépes flottát üzemeltet, amelynek gerincét a Boeing 737-500-asok illetve az ATR 42/72 gépcsalád repülői alkotják.„A Budapest Airport számára különösen fontos, hogy ismét lesz légi összeköttetés a magyar főváros és Szentpétervár között.” – hangsúlyozta…
A Lufthansa német légitársaság a nyári menetrend életbe lépésével megszünteti a Budapest és Berlin között közlekedő járatait.A legnagyobb német légitársaság új menetrendjéből a német főváros és Manchester, illetve Lyon közötti járatok is hiányoznak majd, több útvonalon pedig csökkentik a járatsűrűséget, így ritkábban járnak majd a Lufthansa-gépek a Berlin-Párizs, Berlin-Genf és Berlin-Moszkva útvonalon - közölte a cég egy szóvivője pénteken, megerősítve a Tagesspiegel című lap információját. Az intézkedésre azért van szükség, mert a járatok kihasználtsága nem megfelelő, az új berlini nemzetközi repülőtér átadásának elhúzódása miatt kényszerűségből használt Berlin-Tegel repülőtér pedig túlterhelt - mondta a szóvivő. Ugyanakkor a Germanwings, a Lufthansa leányvállalata pénteken arról számolt be, hogy tavaly 5 százalékkal 100 ezerre emelkedett a budapesti járatain utazók száma, és az idén további növekedésre számít. A diszkont légitársaság jelenleg Budapest és Köln, illetve Budapest és Stuttgart között üzemeltet járatokat. A Germanwings az MTI…
Magasra törő tervek az új márka- és termékkoncepció jegyében A Germanwings német diszkont légitársaság jelenléte folyamatosan erősödik a magyar piacon. 2012-ben a légitársaság közel százezer utast szállított budapesti közvetlen járataival Kölnbe és Stuttgartba, amely 5 százalékos növekedést mutat az előző évi adatokhoz képest. 2013-tól kezdődően pedig - a Lufthansa leányvállalataként ­- még inkább arra törekszik, hogy növelje utasforgalmát Magyarországon, és néhány hónapon belül a legmagasabb színvonalú termékkoncepcióval lépjen piacra Európában. A Germanwings 2013 márciusától kezdve új járatokat indít Stuttgarton keresztül Hamburgba, Brémába és Brüsszelbe is. 2013. július 1-jén az „Új Germanwings“ egy vadonatúj termék- és márkakoncepciót vezet be, amely lehetővé teszi az utasok számára az „á la carte repülés“ élményének megtapasztalását. Mindenki egyénileg választhat a többféle szolgáltatási csomag közül, amelyek személyre szabottan elégítik ki az utasok igényeit, kezdve a hagyományos, diszkont légitársasági megoldásoktól egészen a legmagasabb minőséget nyújtó csomagajánlatokig. Ezek…
1. oldal / 3