Számos légitársasági pilóta szövetséget sokkolta az az eljárási metodus, ahogyan a hatóságok a múlt héten katasztrófát szenvedett Germanwings A320-as kivizsgálását végzik. Az angol Flightglobal repülési szakportálon jelent meg az az írás, amely komoly bírálattal illeti a francia ügyészséget azért, amiért a baleseteknél használatos, nemzetközileg elfogadott kivizsgálási protokollt felrúgva hoz nyilvánosságra részinformációkat a kivizsgálás kapcsán.Franciaországban ennek megfelelően a kivizsgáló főügyészség szoros együttműködésben, párhuzamosan végzi a nyomozást a BEA-val, azaz a francai balesetvizsgáló szervezettel a katasztrófa helyszínén. A kivizsgáló légügyi szakértő feladata ilyenkor, hogy elsődlegesen összegyűjtse és megőrizze a bizonyítékokat, illetve mindazokat az információkat és adatokat, amelyek alapján az esetet rekonstruálni lehet a későbbiekben azt megelőzően, hogy bármilyen állítás napvilágot látna az eset okával kapcsolatban. Mivel az ügyészségnek semmilyen szakmai tapaszalata nincsen a repülőgép katasztrófák kivizsgálásának a terén, ezért az ügyészség feladata arra kell, hogy korlátozódjon, hogy a kivizsgálást lezáró jelentés ismeretében…