Mióta Földünk létezik, a felszínén van időjárás. És amióta pilóták is léteznek, az időjárás megfigyelése, mérése és előrejelzése fontos része a repülésnek. Bár az időjárást összességében egyben nem lehet mérni, de van nagyon sok olyan paramétere, amelyen keresztül lemérhetjük, „milyen idő is van odafenn vagy odalenn”. A pilóták számára az időjárás paraméterei közül a legfontosabb a hőmérséklet, a harmatpont, a légnyomás, a szél erőssége és iránya, a páratartalom, hogy csak a legfontosabbakat említsük. A repülőterek METAR adatai legtöbbször ezeket tartalmazzák, például az alábbi formátumban: LHBP 251830Z 27006KT CAVOK 19/11 Q1015 NOSIG Ebből sorrendben kiolvasható, hogy a Budapest Liszt Ferenc repülőtéren 25-én UTC idő szerint 18 óra 30 perckor 270 fokról 6 csomós szél fúj(t). A repülőtér közelében nincs jelentős esemény, jó a látástávolság, alacsony felhőalap nincs. Hőmérséklet 19 Celsius-fok, harmatpont 11 fok. A légnyomás 1015 hektopaszkál, és nem várható jelentős…